Köpvillkor & leveransvillkor

För att få handla på Ryds webbshop behöver du vara 18 år eller ha målsmans tillåtelse. Genom att du skickar iväg din order så har du också godkänt köpet och våra köpvillkor.

Betalning

Klarna Checkout

Att betala via Klarna Checkout är en smidig process. Fyll i dina identifikationsuppgifter och handla via ett enkelt knapptryck. Betalningsalternativ som erbjuds via Klarna Checkout ärfaktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt. Alla priser är i SEK och inkl. moms 25 %. Obs! Inga leveranser sker utanför Sverige.

Leveranstid

Leveranstiden är ca. 5-7 arbetsdagar från orderdatum. Leveransförseningar, pga problem i transportledet, ifrån säger sig Ryds
allt ansvar ej heller bär vi ekonomiskt ansvar för leveransförseningar.
Leverans sker endast inom Sverige.
Ordervärde under 100 sek expedieras inte.

Fraktkostnad

Frakt tillkommer med 179 kr.

Ångerrätt och öppet köp

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar, enligt Distansavtalslagen, från det att du tagit emot varan. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat
skick, dvs. ej förstörd eller skadad, och skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen.
Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt
är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.

Retur

Så här returnerar du

För att returnera en vara vänligen kontakta oss via mejl: info@ryds.se. Berätta för oss vilket ordernummer samt vilken vara du vill returnera så bifogar vi en returlapp samt retursedel att
fylla i. När en vara returneras till oss står du för returfrakten. Returfrakten debiteras när returen kommer in till oss.

Reklamationer

Vi garanterar att produkterna är felfria vid leverans. Om det är fel på produkten kontaktar du oss snarast för att ombesörja returfrakt, vid reklamationer betalar vi frakten.
OBS! Vi tar inte emot reklamationer utan att du kontaktat oss innan du sänder tillbaka varan. Ryds hämtar ej ut returer utan samråd med kund.
Vi följer Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer vid eventuell tvist.

Transportskador

Skadade paket anmäls till transportören. Det är viktigt att spara allt emballage. Du bör inte lösa ut ett paket som du ser är skadat.

Fellevererade varor

Har du fått fel varor i ditt paket ber vi dig att omgående kontakta oss: info@ryds.se

Ej uthämtade varor/försändelser

Beställda men ej uthämtade paket debiteras med fraktkostnaden och returfrakt dock minst med 250:- inkl. moms. Det tillkommer även en administrativ avgift på 250 kr inkl. moms.

Produktspecifikation

Vi reserveras oss för att text och bild kan vara fel i webbshopen. Vi reserverar oss för slutförsäljning, att varor kan ha utgått ur sortimentet och att ändringar på produkter och priser sker fortlöpande.

Sekretesspolicy

Vi på Ryds vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss, därför har vi en sekretesspolicy som går ut på att inga uppgifter som du anger när du handlar hos oss
kommer att lämnas ut till tredje part. De uppgifter vi får används endast till att kontakta dig och för egen statistik. Dessutom behandlas uppgifter om dina inköp, sammanlagt belopp och antal produkter.